Gezond, Slank en Fit in 2016

Na een heerlijke decembermaand is nu het moment om weer bewust goed voor ons lijf te gaan zorgen. Tijd om fit en vitaal te worden! En misschien een paar kilootjes kwijt te raken. Maar… hoe begin ik en hoe houd ik het vol? Een (crash) dieet volgen zet doorgaans geen zoden aan de dijk en werkt meestal averechts. Het antwoord is eenvoudig: begin bij de basis en houd het simpel.

Houd het simpel, houd het vol!

Het doorbreken van ongezonde patronen kan best lastig zijn. Daarom is het verstandig om stapsgewijs te werk te gaan en niet te overdrijven. Ga bijvoorbeeld niet meteen extreem sporten als u dat niet gewend bent. Leg eerst een gedegen basis met gezonde voeding en voldoende dagelijkse beweging. Maak beweging onderdeel van uw dagelijks leven door bijvoorbeeld in plaats van de lift de trap te nemen, wat vaker de fiets te pakken en na de lunch een blokje om te gaan. Van het aanleren van deze gewoontes heeft u op de lange termijn veel meer profijt en het is makkelijker vol te houden dan zware inspanningen. Gewichtsbeheersing is geen sprint, het is een marathon!

Maak een doelenlijstje

Voordat u begint met werken aan een gezondere levensstijl, is het goed om doelen te formuleren. Door doelen op te schrijven, maakt u uw plannen concreter. Let er wel op dat de doelen realistisch en haalbaar zijn. Anders zult u vooral frustratie en teleurstelling ervaren in plaats van de kick als u uw doelen behaalt. Pak uw doelenlijstje er regelmatig bij zodat u weer weet waarvoor u het doet.

Een duidelijk plan

Mooie plannen zijn vaak snel gemaakt, maar ze vervolgens op een goede manier in de praktijk brengen is lastiger. Want hoe gaat u van start als u uw doelen eenmaal op papier hebt? Met een duidelijk stappenplan, in de vorm van een concreet dagschema, weet u elke dag waar u aan toe bent. Wees gerust: u hoeft niet zelf het wiel uit te vinden. Het Forever F.I.T. programma kan u helpen: u bent verzekerd van een goed plan waarmee u gestructureerd werkt aan het verwezenlijken van uw doelen.

Het Forever F.I.T. programma is een geavanceerd cleansing-, voedings- en gewichtsbeheersingsprogramma op basis van aloë vera. Ontwikkeld om u te helpen er beter uit te zien en zich beter te voelen in drie eenvoudig te volgen stappen - voor blijvend resultaat!

C9 als basis

Een goede basis is essentieel, voor de korte en lange termijn. Het negendaagse C9 is een makkelijk te volgen cleansing programma waarmee u het fundament legt voor een vitaler leven en een gezondere, slankere versie van uzelf.

Wanneer u de basis hebt gelegd met C9, kunt u doorpakken met F.I.T.1. Dit programma helpt u in dertig dagen met het opbouwen van spieren en het verliezen van vet. U kunt vervolgens verdergaan met het dertig daagse programma F.I.T.2. Op die manier zet u uw positieve ontwikkelingen voort. Kortom, met het F.I.T. programma wordt u op de juiste manier begeleidt in het behalen van uw doelen.    

                                                    

U staat er niet alleen voor!

Elk pakket, C9, F1 en F2, wordt geleverd met een brochure die een duidelijke uitleg van het programma bevat, met een speciaal ontwikkeld voedings- en bewegingsplan. Door praktisch advies leert u een gezondere levensstijl aan te meten, geheel naar uw eigen wensen en mogelijkheden. 

Blijf genieten en zet door

Zorg voor een realistische uitdaging. Het is de bedoeling dat u uw doel behaalt, dat u volhoudt en niet ontmoedigd raakt. Uzelf alles ontzeggen en te fanatiek sporten is daarom geen aanrader. Kies de oefeningen die bij u passen, die u leuk vindt om te doen. Als u iets doet wat u leuk vindt, is het niet gauw te zwaar. Blijf ook genieten van goed (en gezond) eten en neem voldoende rust. Plan leuke activiteiten en plof af en toe lekker op de bank, laat alleen wel de chips en chocolaatjes achterwege…

Wees trots!

Wees trots als u heeft besloten om aan de slag te gaan. De eerste stap is gezet! Het is goed om stil te staan bij positieve veranderingen in uw levensstijl. Wees dus niet te kritisch als het even tegenzit. U streeft naar een duurzame vitale levensstijl en daar horen positieve gedachtes bij.   

Top Tips

                                                                               

Simpel en effectief: maak een boodschappenlijstje voordat u naar de supermarkt gaat en ga niet met een lege maag naar de winkel. Mensen met een boodschappenlijstje doen 60 tot 70% minder impulsaankopen.

Mensen die opschrijven hoeveel zij bewegen en eten, worden bewuster van hun gedrag en verliezen meer gewicht. Bij de C9 box zit een brochure waar u uw lichaamsmaten in kunt noteren en die tevens een simpele dagplanner bevat die u volledig begeleidt.

Drink voldoende water… Tijdens het F.I.T. programma is het drinken van voldoende water meer dan ooit van belang. Dat is zeker bij aanvang van C9 zo en is waarschijnlijk wel even wennen. Mensen drinken doorgaans veel te weinig water. Wellicht dat dit ook voor u zo is. Houd u aan de aanwijzingen in de F.I.T. boekjes. Liever een glas water teveel in plaats van te weinig.

Wij zijn opgevoed met het idee: “altijd je bord leeg te moeten eten”. Maar opscheppen doet u niet altijd zelf. Voel u dan ook niet verplicht om uw bord helemaal leeg te eten. Wist u trouwens dat uit onderzoek is gebleken dat wanneer je kleinere borden gebruikt, je sneller een “vol gevoel” hebt. Zet de grote borden dus even weg en geniet van een vol maar klein bord!     

 

Bron: Forever Magazine Januari 2016